Esta web utiliza cookies para que podamos ofrecerte la mejor experiencia de usuario posible. La información de las cookies se almacena en tu navegador y realiza funciones tales como reconocerte cuando vuelves a nuestra web o ayudar a nuestro equipo a comprender qué secciones de la web encuentras más interesantes y útiles.
Research Areas

This collaboration with the INEE aims to draw up a series of newsletters on education and training issues in Spain, as well as to analyze the PISA (Programme for International Student Assessment) and PIACC (Programme for the International Assessment of Adult Competencies) assessment programmes and their results for Spain and its regions.
During 2014, 8 newsletters were produced which examined the following aspects: a disaggregated analysis of the PISA results for Spain; an analysis of the key competences referred to in the PIAAC survey and their relationship with the situation of individuals and social and economic well-being; training and economic development; the problems of early school leaving and truancy; the differences in the education achievement of students depending on parental occupation; and the perseverance of students and their attitude when faced with difficulties.
EducaINEE n.º 1 | “Hacer novillos y PISA 2012: el caso de las CC. AA. españolas” |
EducaINEE n.º 2 | “Ocupaciones de los padres y PISA 2012: el caso de las CC. AA.” |
EducaINEE n.º 3 | “Perseverando hacia el éxito en los estudios: PISA 2012 y las CC. AA.” |
EducaINEE n.º 14 | “El problema del abandono temprano de la educación y la formación” |
EducaINEE n.º 19 | “Abandono temprano de la educación y la formación y desarrollo económico” |
EducaINEE n.º 20 | “Programa Internacional para la Evaluación de las Competencias dela población adulta (PIAAC)” |
EducaINEE n.º 26 | “PIAAC: competencias clave y bienestar social y económico” |
EducaINEE n.º 27 | “Análisis desagregado de los resultados de España en PISA” |
In addition, the Ivie collaborated with the INEE in producing Spain’s PISA 2012 Report on Financial Literacy.